ご挨拶 message

国境を越えてお客様の
真のパートナーとなるために

弊社は日本国内や海外で発生する熱可燃性プラスチックの規格外品やウェスト材を有価購入し、国内外のリサイクルメーカーに直販する会社です。

販売先のリサイクルメーカーの選定には

  1. 1)プラスチック本来の機能を再生する技術力を持ったメーカーであること。
  2. 2)個別のプラスチック、例えばエンジニアリングプラスチックや
    オフィレン系プラスチックという種別ごとに専門性、得意力を持っていること。
  3. 3)自社ブランドを確立し、販売力を持っていること。

などの点を評価していますが、何よりも大事にしているのは信頼関係を築き上げることが出来る経営者と従業員が揃っているかを見極めることだと考えています。

また、弊社のこだわりは、数ある同業他社との競争の中で「固有の存在価値」を持ち続けていくということです。
責任ある対応、相対的な優位性などは勿論のことですが、例えばこまでどこにもできない素材のリサイクル技術の開発に挑戦することや、個別のプラスチックのリサイクルに関してはどこよりも高い付加価値を作り上げているなどということです。常に存在価値を意識し、その向上に努めていきたいと考えています。

最後にお客様に期待されることを確実に実行し、成果を出すこと、そして安心と信頼をいただくことに、
今後も真摯に取り組んで参ります。

代表取締役 吉村 元実

Beyond our borders to be your true partner.

We purchase off-grade and waist materials of thermoplastics
occurring in Japan and abroad, It is a company that sells
directly to domestic and foreign recycling manufacturers.

To select the recycling manufacturer of the sales destination.

  1. 1)To be a manufacturer with technological ability to reproduce the original function of plastic.
  2. 2)Have expertise and special skills for individual plastic, such as engineering plastic, olefin plastic.
  3. 3)Establish your own brand and have sales power.

Although we evaluate these points, what is more important
than anything, we think that it’s to judge whether managers
and employees who can build a relationship of trust are present.

Also, our pursuit is to compete with many other companies in the
industry. It will continue to have “unique existence value”.

Responsible response, relative superiority etc, of course.
For example, we challenge the development of recycling
technology of materials which can not be done anywhere,
Regarding the recycling of individual plastics, we are building
higher added value than anywherewe.
We always want to be conscious of the existence value
and strive to improve it.

Finally we will surely do what customers expect,
To produce results, and to have relief and trust,
We will continue to take it seriously from now on.

CEO, Motomi Yoshimura